Alaselkä

Alaselkä

Venytys 1

Venytys 1

  • Mene selin makuulle. Tuo oikea jalka vasemman yli polvi 90° kulmaan. Suora jalka voi myös koukistua. Laita vasen käsi oikean polven päälle ja paina polvi lattiian.

  • Lähde painamaan oikeaa hartiaa lattiaa kohti.

  • Pidä 10-30 sekuntai, toista 3-8 kertaa.

Venytys 2

Venytys 2

  • Aseta oikea jalkapohja vasenta sisäreittä vasten (päkiä voi olla polven kohdalle) ja pidä vasen jalka suorana. Ota oikealla kiinni vasemman jalkapohjan ulkoreunasta (voit koukistaa polvea ja kun olet saanut kiinni, voit työntää jalkaa suoremmaksi) ja tuo vasen käsi säären ympärille.

  • Tuo ylävartaloa polvea kohti käsien avulla.

  • Toista 3-5 kertaa, pidä 10-15 sekuntia.

Venytys 3

Venytys 3

  • Asetu istumaan jalat kuvan mukaisesti. Laita vasen käsi rullan päälle ja ota oikealla tukea polven vierestä.

  • Lähde viemään vasenta kättä rullan avulla sivulle ja tuo vasenta olkapäätä polvea kohti.

  • Pidä 10-15 sekuntai, toista 3-5 kertaa.

Venytys 4

Venytys 4

  • Laita kädet reisien alta yhteen ja pidä kiinni. 

  • Lähde suoristamaan jalkoja, mutta pidä selkä paikallaan.

  • Pidä 10-15 sekuntai, toista 3-10 kertaa.