Etureisi

Etureisi

Venytys 1

Venytys 1

  • Asetu istumaan maahan, koukista oikea jalka ja pidä kiinni oikealla kädellä. 
  • Lähde nojaamaan taaksepäin ja yritä pitää ylävartalo venytettävän jalan suuntaisesti.
  • Pidä 10-15 sekuntia, toista 5-10 kertaa.

Venytys 2

Venytys 2

  •  Seiso suorassa ja ota kiinni oikeasta jalkapöydästä oikealla kädellä. Pidä reisi suoraan alaspäin. Voit ottaa tukea vaikka seinästä. 
  • Lähde vetämään jalkaa ylös-/taaksepäin. Pidä lantio suorassa ja voit työntää sitä eteenpäin.
  • Pidä 10-15 sekuntia, toista 5-10 kertaa

Venytys 3

Venytys 3

  • Nosta oikean jalan jalkapöytä korotetulle tasolle (vaikka sohvan reuna). Käsillä voi ottaa tukea. Vasen jalka 90° kulmassa edessä. 
  • Työnnä lantiota eteen-/ylöspäin.
  • Pidä 10-15 sekuntia, toista 5-10 kertaa.

Venytys 4

Venytys 4

  • Asetu maahan kyljelleen. Koukista vasenta jalkaa ota kiinni vasemmalla kädellä vasemman jalan jalkapohjasta. 
  • Lähde koukistamaan oikeaa jalkaa ja ota kiinni oikealla kädellä oikean jalan jalkapöydästä. 
  • Rentouta oikea jalka ja lähde vetämään oikealla kädellä jalkaa taaksepäin.
  • Pidä venytystä 3-5 sekuntia. Toista 8-10 kertaa molemmille jaloille.