Kylki

Kylki

Venytys 1

Venytys 1

  • Aseta oikean jalkapohja vasenta sisäreittä vasten (päkiä voi olla polven kohdalle) ja pidä vasen jalka suorana. Käännä ylävartalo suoran jalan suuntaisesti.

  • Lähde tuomaan molempia käsiä kohti vasenta nilkkaa ja pidä selkä suorana.

  • Pidä 10-30 sekuntia, toista 3-5 kertaa.

Venytys 2

Venytys 2

  • Aseta vasen käsi kylkeä vasten ja oikea suoraan ylös. Lähde viemään vasenta kättä reittä pitkin alaspäin ylävartaloa sivulle taivuttaen.

  • Vie taivutus hieman etuviistoon jotta saat venytyksen tuntumaan hieman kyljen takaosassa.

  • Pidä 10-15 sekuntai. Toista 5-10 kertaa.

Venytys 3

Venytys 3

  • Aseta oikea jalkapohja vasenta sisäreittä vasten (päkiä voi olla polven kohdalle) ja pidä vasen jalka suorana. Ota oikealla kiinni vasemman jalkapohjan ulkoreunasta (voit koukistaa polvea ja kun olet saanut kiinni, voit työntää jalkaa suoremmaksi) ja pidä vasen käsi lattiassa hieman sivulla/takana.

  • Tuo ylävartaloa lattiaa kohti vasemman jalan ulkopuolelle ja lisää venytystä työntämällä vasenta jalkaa suoremmaksi/eteenpäin.

  • Pidä 10-30 sekuntia, toista 3-5 kertaa.