Pakara

Pakara

Venytys 1

Venytys 1

  • Istu lattialle ja tuo oikea jalka vasemman yli reiden viereen jalkapohja maassa. Ota vasemmalla kyynärtaipeella kiinni oikeasta jalasta. Ota oikealla kädellä kiinni vasemmasta kädestä.

  • Lähde vetämään vasenta polvea kohti rintaa. Pidä koko selkä suorana.

  • Pidä 10-15 sekuntai. Toista 5-10 kertaa.

Venytys 2

Venytys 2

  • Asetu selin makuulle (vaikka sohvalla). Koukista jalat ja laita oikea jalka poikittain vasemman reiden päälle. Ota käsillä kiinni vasemman polven alapuolelta ja vedä itseäsi kohti.

  • Pidä 10-15 sekuntai. Toista 5-10 kertaa.

Venytys 3

Venytys 3

  • Asetu maahan oikea jalka eteen, sääri hieman sivuun reiden alta vartalon puolella. Vasen jalka suorana takana.

  • Pidä vasemmalla kädellä oikea jalka paikallaan ja lähde viemään rintakehää oikean polven päälle.

  • Pidä 10-15 sekuntai. Toista 5-10 kertaa.

Venytys 4

Venytys 4

  • Asetu maahan oikea jalka eteen noin 90 kulmaan (vaihtamalla kulmaa, voit muuttaa venytystä eri kohtaan pakarassa). Vasen jalka rennosti takana. Pidä vasemmalla kädellä kiinni vasemmasta jalkapohjasta ja lähde painamaan rintaa kohti lattiassa olevaa polvea.

  • Pidä selkä ja lantio suorana.

  • Pidä 10-15 sekuntai. Toista 5-10 kertaa.

Venytys 5

Venytys 5

  • Seiso suorassa ja laita oikea jalka ristiin vasemman jalan eteen.

  • Lähde viemään ylävartaloa alaspäin samalla koukistaen vasenta jalkaa, pidä oikea suorana.

  • Pidä 10-15 sekunta. Toista 3-10 kertaa.

Venytys 6

Venytys 6

  • Asetu istumaan hieman takakenoon jalat leveällä jalkapohjat lattiassa.

  • Lähde painamaan vasemmalla kädellä oikean polven ulkopuolelta polvea kohti lattiaa.

  • Pidä 10-15 sekunta. Toista 3-10 kertaa.