Takareisi

Takareisi

Venytys 1

Venytys 1

  • Asetu istumaan tasolle ja anna vasemman jalan olla maassa. Oikea jalka suorana (tai polvi vähän koukussa) edessä.

  • Lähde viemään ylävartaloa (selkä suorana ja lantio eteenpäin) kohti polvea. Polven koukistusta muuttamalla kohdistat venytyksen eri osaan takareittä. 

  • Pidä 10-30 sekuntia, toista 5-10 kertaa.

Venytys 2

Venytys 2

  • Seiso vasemmalla jalalla ja nosta oikea jalka tasolle. Pidä lantion suunta eteenpäin ja selkä suorana.

  • Lähde viemään rintaa kohti oikeaa polvea. Polven koukistusta muuttamalla kohdistat venytyksen eri kohtaan. Aloita polvi suorana. Seuraavalla venytyksellä voit koukistaa polvea hieman ja jne.

  • Pidä 10-15 sekuntia, toista 5-10 kertaa.

Venytys 3

Venytys 3

  • Asetu selin makuulle. Nosta oikea jalka suoraksi ylös (polvi voi olla hieman koukussa) ja ota kiinni noin nilkan korkeudelta. 

  • Vedä käsillä jalkaa taaksepäin.

  • Pidä 3-5 sekuntia, toista 10 kertaa jalalle.

Venytys 4

Venytys 4

  • Istu jalat suorassa. Vie käsiä varpaisiin. Venyttää takareisiä (voi tuntua myös pohkeissa).

  • Pidä 10-15 sekuntia, toista 5-10 kertaa.

Venytys 5

Venytys 5

  • Aseta oikea jalka tasolle ja vie vasenta jalkaa maassa taakse. 

  • Laske lantiota alaspäin, kunnes tunnet venytyksen oikeassa takareidessä pakaran lähellä.

  • Pidä 10-15 sekuntia, toista 3-5 kertaa.